torsdag 2 juli 2009

30.6.2009

Då tyckte lilla prinsen att det var dags att komma. Han tänkte att annars blir mamma knäpp om jag inte far ut. For in till BB på kvällen pga blödning och små värkar men sa åt barnmorskan att vi far nog hem tibaka om allt e ok. Jasså sa hon, jag tror inte du far nånstans mer idag. Var 4cm öppen och fick bli dit. Men värkar blev inte så starka så dom fick sätta dropp igen men nu var jag väl förberedd och bad om epiduarlen direkt då jag inte ville ha mer ont. Som tur så får man som man vill då man e tredje gången där. Förra gången lyckades dom lura mej och sa att jag klarar mej utan... jäkla kärring säger jag bara. Men nu fick jag den och det var HELT utan smärta som lilla prinsen kom till världen. Nu tar det nog ont sa barnmorskan men kläm på lite bara sa hon. Ja sa nej det känns ingen stans. Va e bättre än det sa hon och bara huvudet var ute efter kanske två små krystningar så sa hon: Nu får du inte krysta mer, blås bara. Så jag har blåst ut pojken!! Fatttar inte det själv men kände inget ont alls!! Nå tur var ju det. Och M var ju med han oxå, han hade mer bekymmer än jag han. Då han sku gå ut och flytta på bilen så hitta han inte sina skor!! Man byter ju om till sjukhusets skor då man kommit in och lämnar sina egna i herrarnas omklädningsrum. Och därifrån hade nån tagit dom. Haha. Men det visa sej sen att nån trott att hans skor tillhörde sjukhuset. Så Ms träskor har varit med om nåns förlossning inne på sjukhuset. Barnmorskan sprang in o ut i alla salar tills hon såg ett spar inte rena träskor och bad den blivande nervösa pappan att gå o byta till rena inne skor. Håhåja. Det kommer man att minnas. Nu e vi lyckligt hemma, men undrar hur det ska gå....Nå M e ju hemma några veckor så man landar lite. Nu kallar amning.

10 kommentarer:

Maria sa...

Grattis Anna, bra jobbat, det låter skönt att kunna blåsa ut en unge! Nu kommer du (om du inte kunde förut) att få en chans att lära dig amma samtidigt som du gör 100 andra saker.

Anonym sa...

Grattis till hela familjen. Undrar vilken vildbasare det här blir, men nu kan nu ju det här så det kommer att bli bra.
Grattis en gång till!

Anonym sa...

Så blev jag anonym igen !

Anonym sa...

Jag bor i Kimito på Kroggränd ( Jäkla dator)

Macco sa...

Grattis grattis

Maria sa...

Skulle ju vara roligt med ett foto på nykomlingen också!

Unknown sa...

Va skönt att allt gick lättare än vad du hade trott. Så kommer de att bli hemma också, de kommer att gå bättre än du tror. Sköt om er=)

Anna sa...

Rasmus säger här att jag ska skriva att han hjälper. Och de stämmer. Va just i duschen och han satt med pyret i famnen under tiden.

Maria sa...

Vilken tur att du har en duktig Rasmus som kan hjälpa till!

Unknown sa...

Jag måste ju också komma med ett förslag, Hampus. De slutar ju på us som dom andra i alla fall.