torsdag 12 februari 2009

Sakta tillbaka till livet

Det låter som man sku ha varit nära ti dö om, men faktiskt trodd jag på söndag att ska jag nånsin bli frisk igen. Ja sidu MAGSJUKA fick ju jag oxå. Har ALDRIG varit så sjuk. Spydde i 17h med 1h mellanrum. Och sen satt man på wc där emellan. Nej det var ju förskräckligt!!! På måndag var man som en disktrasa men trodde att nu var det över men ack så fel man kan ha. Tisdag morgon var det dags för wc stolen igen...Och sen fick ju magnus oxå. Han är ännu så svag att han fick fara till läkare igår och fick sjukledigt resten av veckan. Läkaren sa att alla har magsjuka i Pargas. Pojkarna klara sej bäst liksom. Har druckit massor med vätska men är hela tiden torr i munnen. Vätskebrist. Pojkarna är på dagis som tur är för där orkar nån laga mat och vara ute med dom medan vi ligger på soffan som två trasor....

6 kommentarer:

sonja sa...

Ja jag blev faktiskt orolig, skulle just ringa Vanja för att höra om ni lever, men läste bloggen först och fick förklaringen. Vila och drick , ni ÖVERLEVER nog

Unknown sa...

oj nej, de låter jobbigt! 17 timmar de är länge de, ni har fått nån aggressiv sort! Jag är också hemma idag, men jag har bara flunssa. Hade så värk i kroppen i går och lite feber. Och när man har den fördelen att man kan va hemma, så blev jag hemma. Fick sjukledigt imorgon också. Krya på er! Nu är de länge till nästa magsjuka.....så brukar jag tänka när jag haft magsjuka!

Linda sa...

Hoh, de va besvärligt ti försöka lämna en kommentar!! De va inte så bara ti koma hit o skriva inte...o när man måst byta karaokeskivor tillika så blir man ju ännu mer nervös när de inte funkkar me en gång ;) Nåja, bra att ni mår bättre! Ha inte ännu heller blivi sjuk....peppar peppar o käsidesi...vill inte bli sjuk nu när semestern börjar :) puss o kram till R & P!

Linda sa...

hur loggar man ut?? elle ska man??

Anna sa...

Vet inte, är du där nu?

Anna sa...

Det är väl bara att lämna sidan tror jag, inte behöver du någo annat.