lördag 29 augusti 2009

Lördag morgon

Så var det lördag igen och vi är åter ensamma. M har farit ti Kimito igen...Håhå kan sen inte vara leidogare. Orka inte fara med, det tar lite på då man ska fara då alla ska ha minst 2-3 omgångar med kläder och utekläder och regnkläder och stövlar och blöjor och mat och sånt. Så är vädret inte det bästa idag. Och så e pojkana lite flunssiga. Mam o pap på stugan så dit ork vi inte heller. Moster L e på jobb så ingen moster kommer på kaffe heller. Alla andra har väl sina karlfolk hemma o firar en lugn o skön lördag så man iss inte störa folk så får väl försöka få dagen att gå utan allt för mycket strid och bråk....Hur ska det gå? Ja men jag har ju en ny film om skrotnisse och hans vänner, den blir säkert min räddning idag!

4 kommentarer:

Maria sa...

Skrotnisse är bra, hoppas dagen blir hyfsat lugn för dig!

Anonym sa...

Annars har allt gått rätt så bra men nu sku jag kunna kasta ut allt som heter video kamera. Jag fattar inte vad det är för fel på den...har så leidon på alla tekniska saker. De e bara skit me dagens teknik. Jag hatar allt som heter teknink...Nu e jag arg som de märks. Har sällan såhär leidon på någo.grrrr

Anonym sa...

nå varför blir jag anonym nu då? Skriver på datorn här upp. Int min dag idag. Bäst att stänga av allt.

Nette sa...

Nå sjutton!! Vi har också varit ensamma hela låååånga lördagen. Trodde ni sku vara i Kimito...;)