onsdag 14 januari 2009

Telefonen...

Är det nån annan som oxå har leidon på att alltid vara annträffbar när man nu har biltelefon?? Visst är det många gånger bra men idagens stressiga värld så blir man ju bara mer stressad då man hela tiden har telefonen med sej och de kommer samtal o mess hela tiden. Fundera just att man borda ändra livstil och lämna telefonen hemma eller kanske ha den på tyst. Och sen blir man ännu mer stressad om man inte hinner svara på nåns meddelande och så kommer det ett nytt: Fick du mitt förra meddelande. Har idag en sån dag att jag har lite leidon på sånt men det går ju om och trots allt så kan man ju inte mer leva utan telefonen, det är ju bara så. Sen har ja märkt att man måste ju ofta kolla att har nån ringt och jag har missat samtal eller meddelande. Jaja det var bara sånt idag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja precis så är det, jag har haft telefon i fickan , och oj vad bråttom att kolla vem som ringt eller skickat sms och så tar man kontakt och frågar, men vad konstigt om det skulle vara som för något år sen, ingen mobil och ingen aning vem som haft ärenden, det skulle ju också vara som att leva i en mörk säck !!!

Unknown sa...

Jag tror att du sku ha de lättare om du sku skaffa arbetstelefon. Som du sku kunna stänga av när du är ledig! Men visst har de blivit konstigt man ringer inte en gång till, utan man väntar på att den andra ska ringa upp när den märkt att man ringt.

Maria sa...

Och om jag glömmer att ta med telefonen nångång känns det så tomt och naket och ensamt, så jag är helt klart beroende av telefonen!

Anna sa...

Men det hjälper inte med arbetstelefon för när man måst kolla för tänk om nån har ringt...sku vill bli mer sån att jag bryr mej int fast kungen sku ha ringt men dt lär inte att gå att ändra på oss nu mera. Telefonen är här för att stanna o gör oss stressade.