lördag 17 januari 2009

Yllesockor

Nå nu är det så att jag börjar vara en bit över 30!! Det märktes tydligt idag då jag mamma och Pontus var till mylly och handlade och allt jag handlade så var mat och ett garnnystan. Och så fick jag strumpstickor av mamma och har börjat sticka. Började att sticka åt Pontus för han har ju minsta foten så borda ju gå snabbast. Har så dåliga nerver, orkar inte sitta stilla så länge. Men nu har jag då kommit till hälen och vet inte hur jag ska fortsätta. Försökte kolla på nätet efter beskrivning men det var som att läsa ryska. Vet nån om en enkel beskrivning?? Annars får jag ta min stickning med till mamma....lämnar väl dit den och får den färdig tibaka nästa dag haha.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Sitt Snällt hos mamma och sticka efter hennes beskrivning, det är inte svårt, men du ska göra det själv

Anonym sa...

Just så, själv är jag inne på min tredje halsduk, alltså stickning, den här vintern!Så blir det sen när man är 30+..... Tyvärr är det det enda jag kan sticka!! Sockor är alltför svårt.....Tur är att din mamma är så snäll och ser till att mina barn har det varmt om händer och fötter,ha,ha!!!=)

Anna sa...

Nette vad gör du med dina halsdukar? Om det är tredje redan.

Anna sa...

Vem tycker att det inte är svårt att sticka sockor?? Nån anonym?

Anonym sa...

Moster i Kimito blev anonym

Anonym sa...

Vet inte hur jag förblir anonym !!!!

Anonym sa...

En till Flisan , en till Lukas och en till mig själv!!!