torsdag 10 september 2009

Blommor

Ida sku jag vattna mina blommor uppe på vinden. Tycker inte om att göra det, för det rinner alltid över och så får man börja torka. Har ganska många och dom mår bra och växer fint. Tror att det beror på att jag vattnar ganska sällan...nå så idag då så börja vi och efter en stund hör man hur det "skvalar" på golvet och så rinner det över i faten. Den här blomman e högre upp så det rann lång väg ner o stritta överallt o jag sa några vackar ord tyst för mej själv. Alltid ska de rinner så där. Nå ja sa åt pojkana att jag går ner o söker en golvtrasa. Då ja kommer tibaka har min lilla 2 åring sökt pottan från wc och satt den under så vattnet rann dit för det kom ju ännu...vattna väl ett par liter i stackars blomman...Så fast han inte säger många ord ännu men han tänker destu mer.

2 kommentarer:

Maria sa...

Fiffig pojke, han kommer att bli nåt stort!

sonja sa...

Haha, vilken klurig kille!