onsdag 9 september 2009

Nya regler

Nu har jag fixat till nya regler i huset. Har under många månader sagt åt mannen i mitt liv att han ska ställa undan saften då han druckit färdigt. Så att inte pojkarna ska se den då den står framme på diskbänken. Köper aldrig saft just därför. Inga tandtroll, inga överlopps kilon tack! Men han köper saft. Ok så långt men sen lämnar han den framme. Så nu får han böter. Hur mycket fråga han o tänkte betala. 100e/gång sa jag. De måst vara skapliga priser så de känns. Så nu har jag redan förtjäna 100e. Men tror nog att det hjälpte för nya regeln har bara vara ikraft en vecka o jag har bara en gång satt flaskan i skåpet. Annars inget nytt. Tandläkaren tyckte idag att kom tibaka då tanden e ännu värre. Ont i den men tydligen int så mycket att hon orka laga den...fatta inget. Tänk om jag sku säga åt kunden: kom tibaka då håret e ännu längre. Nu ork ja int klippa. Haha. Imoron kommer de fint besök. Prästen!! Va ska jag prata med honom o ja e ensam hemma...ja om dopet blir de väl men annars så vet ja int vad man ska prata me dom. Väder o vind..ja ja vi får se.Ha de bra.

8 kommentarer:

sonja sa...

Va fiffigt med ordentliga böter ! Antagligen svider det lite att betala så mycket för en sån lätt sak som att ställa undan flaskan

Anonym sa...

Häj! Fungerar BB? Va sa prästen, eller satt ni där tysta o såg på varandra ;) Här e nästan bråttom ti hinna läsa allas bloggar o läsa va som hänt i BB o sen ännu snurra karaokeskivor :)

Maria sa...

Oj oj han är hårt hållen mannen din, men om du blir rik av det är det väl okej då :)

Anna sa...

Gick bra med prästen, han var pratsam. BB kan jag inte ännu heller se på, måst ringa telefonbolaget imoron.

Anna sa...

kanske man inte behöver jobba mer då man ger böter bara...haha

Minna sa...

Voi Mankku lilla... Inte är det hävt efter tredje barnet. Som du sa igår att du har fått Mankku att börja sköta en massa sysslor och nu får han stackarn böter och mellan skördandet. Nå nej, bra ide`om det funkar. Måst också fundera ut nåt liknande:-))

Unknown sa...

Jag kan inte använda samma ide här,de blir för dyrt för mig...... Jag får likana regler och då far säkert hela min lön dit! Jag glömde bort ordet som jag sku fråga Jarkko. Men han sa att de i princip borde räcka, men nog lite gränsfall.

Anna sa...

Marica: visa int åt Jarkko då de här för de effektivt sätt att få ordning på saker o ting. Nu slipper jag bli irriterad på en enkel sak som flaskan.