tisdag 29 september 2009

Tyst

Ingenting nytt här. Ute faller löven och regnet piskar mot fönstret. Men jag tycker det är ganska mysigt. Har ju mina ljus och brinna överallt. Skulle en kväll släcka dem jag har på hyllan ovanför soffan och vet int hur ja nu lyckdes kråpla så att jag fick omkull ett ljus så de rann parafin ner i soffan över kuddar över filtar och på mej me.... Mannnen suckade o sa att vi snart måst ha skumsläckaren med i soffan ifall elden blir lös med mina ljus. Men igår var det bra med ljus då strömmen gick, såg ti grannas att de tog en stund innan dom hitta sina ljus, fniss men här var ju mina på för fullt!

3 kommentarer:

sonja sa...

Samma här i går kväll! Vi hade gäster då strömmen gick, men det märktes knappt, hade så många ljus tända, vi bara satt och njöt !
Skulle kolla om nån i byn bredvid också var utan ström, då jag konstatera att det inte gick

sonja sa...

( oj en del blev borta)
Här kommer fortsättningen !
..... att det inte gick att ringa med mobiltelefonen, det stod en text att ; Tjänsten är inte i funktion ! Det kändes lite kusligt att vi är så beroende av elström, men så är det tydligen.

Anna sa...

Va konstigt att de inte gick att ringa, kusligt!!