måndag 3 november 2008

byke

Hur svårt kan det vara? Tydligen svårt! Vi har två byk korgar, den ena med mörkt byke och den andra med vitt byke. Det här kan Rasmus, snart kan Pontus det oxå men en som inte lär sej det är Magnus. Just precis hade han satt en helt kritvit blus i den mörka bykeskorgen!! Jag fråga hur hamna den där? Jamen den for riktigt i misstag sa han...men han iddes int heller flytta den till vita korgen...nån annan får göra det tänkte han säkert. jag hotar nu med att allt han gör kommer ut på bloggen, kanske han skärper sej.

3 kommentarer:

sonja sa...

För nån tid sen var det stor diskussion här i någons blogg om hur tvätten ska sorteras.Jag hade problem med långkalsonger vars ben var liksom det ena på avigt och det andra på rätt. Jag tvätta dom så och torka dom och lade in dom i skåpet på det viset. En liten bättring blev det ibland:)
Sen diskuterades det ochså om strumpor som sattes som knölar i tvättkorgen (inte så skoj att greja med smutsiga strumpor) Tvätta ibland dom som knölar, men dom ville ju inte torka sen, så man var tvungen att vända dom i allafall.

Maria sa...

Och då diskuterade vi ju också vem som ansvarar för att tömma fickorna. Jag och många med mig menade att tvätt i tvättkorgen betyder att den är tvättklar, fickorna tömda. Andra menade att själva tvättaren har det ansvaret. Broder Thomas meddelade för inte så länge sen att han numera ändrat åsikt och håller med om att den som lägger tvätten i korgen även tömmer fickorna. Så kan det gå när man får ta hand om byket själv!

sonja sa...

Vi har faktiskt lite problem med ficktömning, det finns sällan vassa saker i fickorna, MEEEEN PAPPERSNÄSDUKAR!!!!!!!!! Oj vad lyckat när det sitter vitt pappersludd på alla mörka kläder !