tisdag 11 november 2008

Viktproblem

Ja nu har jag fått grälor ( skrivs det så där?) idag angående vikten. Nu tror ni att jag ska gnälla på min egen vikt men det ork jag inte med idag. Nej nu är det Sennas vikt. Hon är ju för fet fick jag höra idag...Och det värsta med att ta emot "grälor" är ju när den andra har rätt!! Voi voi. Jag VET att Senna är lite för rund, men herregud hon äter ju nästan inget. Hon får sitt mått mat 2 gånger per dag. Nå jo hennes motion är lite mindre än förut därför att här ute på landet är det så mörkt och inte så skoj att gå av och an på landsvägen och för det andra så har jag två små människor som tar sin tid med. Men nu blir det att köpa light mat eller senior mat åt henne. Håhå nu räcker det inte med sin egen vikt nu ska man oroa sej över Senna med.

2 kommentarer:

Maria sa...

Nä det är ju så trist att gå ut på långpromenader när det är mörkt hela dygnet nästan.

sonja sa...

Ja och så är det väl med Senna som med människor att dom lägger på sej ju äldre dom blir. Inte så lätt att få ner vikten heller.