söndag 19 april 2009

Egen tid

I kväll blir det egen tid. Vet inte riktigt ännu vart det bär av men nånstans där man får mat. Det är liksom huvudsaken det där med mat. Man gör så mycket mat när man är här hemma. Tänk nu 2ggr /dag blir det ordentlig mat!! Klart man tycker det är skönt att fara ut och äta. Jag minns en gång för säkert 20år sedan då jag var till min mommo och försökte förklara för henne att hemma åt vi bara en gång/dag ordentlig mat men hon laga ju oftast 2ggr/dag mat. Rätta mej om jag minns fel men jag tycker att hon stod och laga mat hela tiden!! Men hon laga god mat, det tyckte jag då fast jag var liten men jag har alltid ätit bra säger mamma. Så min äldre son släktas inte på mej...Så jag blir väl som mommo. Står och lagar mat och säger ät nu lite till. Nå matlagande avtar väl lite när barnen blir större men nu just tycker man att man inte annat gör. Därför ska det njutas i kväll!!!

2 kommentarer:

Maria sa...

Hoppas det blev en lyckad kväll!

Anna sa...

Ja det var det. God mat och så lite shopping!